Държавна агенция „Електронно управление“ и Централната избирателна комисия представиха проекта за дистанционно електронно гласуване

Проектът  „Изграждане и внедряване на пилотна система за дистанционно електронно гласуване“ с бенефициент Държавна агенция „Електронно управление“, в партньорство с Централната избирателна комисия, беше представен на встъпително информационно събитие. Дейностите по проекта се изпълняват съгласно определените срокове, а успешното му изпълнение ще насърчи дигитализацията на административните процеси, обработката на огромни масиви от данни, свързани с изборния процес, и ще повиши доверието в институциите, стана ясно от думите на директора на дирекция „Планиране и управление на дейности и проекти за е-управление“ в ДАЕУ, г-н Иван Модев, който откри събитието. Той поясни още, че дистанционният електронен вот не отменя гласуването с хартиена бюлетина, а предоставя на гласоподавателите бърза, достъпна и по-ефективна от гледна точка на грешки и разходи алтернатива, въпреки недостатъците, свързани основно с дигиталната грамотност и киберсигурността.

„Очакваме резултатите от проучването и анализа на добрите практики в началото на м. ноември, тази година. Ще ги обявим публично по време на симулациите на дистанционен електронен вот, които ще се извършат до средата на следващия месец“, каза ръководителят на проекта, г-жа Силвия Митева от ДАЕУ. С тази дейност ще приключи и първата фаза на проекта, след която се очаква през декември да бъде обявена процедура на открит избор на изпълнител за изграждане и внедряване на самата система.

Изпълнителят, който ще разработва пилотната система за електронно дистанционно гласуване, ще проведе и обучение на администратори за работа с нея. Съгласно разпоредбите на Изборния кодекс, до края на 2018 г. трябва да се проведат 3 експериментални дистанционни електронни гласувания, на които да бъде тествана системата. Въвеждането в реална експлоатация е планирано на изборите за Европейски парламент през 2019 г.

Проектът е на стойност 1. 499 959 лв, и се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“ 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд. Срокът за изпълнение е 31.12.2018 г.

За допълнителна информация:

Ива Неделчева, експерт, информация и публичност по проекта, ДАЕУ

[email protected]

Красимира Манолова, координатор по проекта, ЦИК

[email protected]

 

Календар

Решения

  • № 487-ЕП/ПВР/НС/НР / 17.06.2019

    относно: искане за отваряне на запечатанo помещение в Областна администрация – Благоевград, в което се съхранява документацията на РИК от националния референдум през 2013 г., от изборите за членове на Европейския парламент от Република България през 2014 г., от изборите за президент и вицепрезидент на републиката и национален референдум през 2016 г. и от изборите за народни представители през 2017 г.

  • № 486-МИ / 17.06.2019

    относно: искане за отваряне на запечатано помещение в община Айтос, област Бургас, в което се съхраняват изборни книжа и материали от изборите за общински съветници и за кметове през 2015 г.

  • № 485-ЕП / 17.06.2019

    относно: искане за отваряне на запечатанo помещение в община Монтана, област Монтана, в което се съхраняват изборни книжа и материали от изборите за членове на Европейския парламент от Република България на 25.05.2014 г.

  • всички решения