Централна Избирателна Комисия


РЕШЕНИЕ
№ 1668-МИ
София, 11 ноември 2019 г.

ОТНОСНО: жалба от Г. М. Г., срещу решение № 142 от 03.11.2019 г. на Общинска избирателна комисия – Твърдица

В Централната избирателна комисия е постъпила жалба с вх. № МИ-15-1459 от 06.11.2019 г. чрез Общинска избирателна комисия – Твърдица от Г. М. Г., срещу решение № 142 от 03.11.2019 г. на Общинска избирателна комисия – Твърдица.

С оспореното решение ОИК – Твърдица е установила нарушение по чл. 227 ИК по отношение на Г. М. Г. за това, че е заснел с телефон вота си при гласуването на 3 ноември 2011 г. в изборите за кмет на община и за кмет на кметство. Производството пред ОИК – Твърдица е образувано по повод постъпил сигнал от секционната избирателна комисия с приложен протокол № 1, с който е взела решение за обявяване на бюлетините за кмет на община и за кмет на кметство за недействителни по чл. 227 ИК.

Жалбоподателят твърди, че не е заснемал вота си и че е станало недоразумение, поради което не е съгласен с наложеното му наказание по чл. 227 ИК.

В жалбата се излагат съображения за това, че Г. Г. не е снимал бюлетините с телефона си и не е извършил така вмененото му нарушение.

Централната избирателна комисия намира, че жалбата е недопустима, тъй като решение № 142 от 03.11.2019 г. е издадено в изпълнение и на разпоредбите на чл. 495, ал. 1, чл. 496, ал. 1, ал. 2, т. 2 и чл. 498 ИК и представлява част от процедурата по налагане на административно наказание на лицата, извършили нарушение в хода на изборния процес, в конкретния случай нарушение по чл. 227 ИК. По своята правна същност оспореното решение съставлява акт, поставящ начало на административнонаказателно производство. По отношение на установяването на административно нарушение чл. 498 ИК изрично препраща към ЗАНН, съгласно който на обжалване подлежи крайният акт – евентуално издаденото наказателно постановление или решение на ОИК, с което за установеното административно нарушение се налага съответно административно наказание глоба или имуществена санкция.

По аргумент от разпоредбата на чл. 44, ал. 1 ЗАНН жалбоподателят разполага с признатата от закона правна възможност да възрази при съставянето на акта за установяване на административно нарушение от председателя на ОИК – Твърдица, както и да направи писмени възражения по него в тридневен срок от подписването му.  

Предвид изложеното и на основание 57, ал. 1, т. 26а във връзка с чл. 88, ал. 1 от Изборния кодекс Централната избирателна комисия

 

Р Е Ш И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Г. М. Г., срещу решение № 142 от 03.11.2019 г. на Общинска избирателна комисия – Твърдица.

ВРЪЩА преписката на ОИК – Твърдица.

Решението на ОИК – Твърдица подлежи на обжалване пред Административен съд – Сливен чрез ОИК – Твърдица в тридневен срок от обявяване на настоящото решение.


Зам.-председател: Таня Йосифова

Секретар: Севинч Солакова

* Публикувано на

Календар

Решения

  • № 3172-ЕП/НС / 25.04.2024

    относно: заличаване регистрацията на партия „АТАКА“ за участие в изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г.

  • № 3171-ЕП/НС / 25.04.2024

    относно: поправка на техническа грешка в Решение № 3113-ЕП/НС от 19 април 2024 г. на ЦИК относно назначаване на Районна избирателна комисия в Двадесет и втори изборен район –Смолянски, за изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г.

  • № 3170-ЕП/НС / 25.04.2024

    относно: регистрация на партия „БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ ЗА ДИРЕКТНА ДЕМОКРАЦИЯ“ за участие в изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г.

  • всички решения