Централна Избирателна Комисия


РЕШЕНИЕ
№ 4535-НС
София, 17 март 2017 г.

ОТНОСНО: жалба от Йордан Емилов Татарски – областен управител на област Кюстендил, срещу решение № 239 от 15.03.2017 г. на РИК в Десети изборен район – Кюстендилски

В Централната избирателна комисия чрез РИК в Десети изборен район – Кюстендилски, е постъпила жалба с вх. № НС-15-221 от 16.03.2017 г. от Йордан Емилов Татарски – областен управител на област Кюстендил, срещу решение № 239 от 15.03.2017 г. на РИК в Десети изборен район – Кюстендилски, в частта „Определените за осъществяване на контроли на протоколите членове на РИК ще определят броя на допусканите членове на СИК на втория етаж съобразно възможностите за обработването на протоколите“.

В жалбата се твърди, че съгласно чл. 18 от ИК областният управител осъществява дейности от организационно-технически характер на изборите, като Министерският съвет координира дейността на органите на изпълнителната власт. С писмо № 02.04-31/13.02.2017 г. на главния секретар на МС в т. 5.2. е определено, че областните управители и администрации осигуряват зали за организиране на приемането и обработването на протоколите от СИК.

Моли се оспореното решение да бъде отменено в обжалваната част като незаконосъобразно и нецелесъобразно и се прави искане Централната избирателна комисия да върне преписката за ново произнасяне със задължителни указания съобразно мотивите в жалбата.

Централната избирателна комисия намира жалбата за процесуално недопустима като подадена от лице, което няма правен интерес от оспорване на решението на РИК, от една страна, а от друга – самото решение е от организационно-технически характер, с което се определя процедурата по приемане и предаване на изборните резултати от секционните избирателни комисии и като такова пак не подлежи на самостоятелен контрол, което обосновава недопустимостта на жалбата.

Съгласно чл. 18, ал. 1 от ИК подготовката и организирането на изборите се осъществяват от избирателните комисии, органите на изпълнителната власт и другите институции в съответствие с правомощията им по този кодекс. Органите на изпълнителната власт и другите институции осъществяват дейности от организационен и технически характер по осигуряването на избирателните комисии, включително с бюлетини, изборни книжа, техника, консумативи и други материали. С цитираното в жалбата писмо № 02.04-31/13.02.2017 г. на главния секретар на МС в т. 5.2. е посочено, че „областните управители и областните администрации подпомагат дейността на РИК“, като част от задълженията са: „...осигуряване на зали за организиране приемането и обработването на протоколите от СИК“. С изпълнение на тези задължения обаче се изчерпват правомощията на областните управители по чл. 18 от ИК. Районните избирателни комисии в изпълнение на правомощията си по осъществяване на контрол върху дейността на СИК на територията на изборния район и установяване и обявяване на резултатите в изборния район създават организация по приемане и обработване на секционните протоколи с резултатите от гласуването.

На основание чл. 57, ал. 1, т.1 и т. 26 във връзка с чл. 73 от Изборния кодекс Централната избирателна комисия

 

Р Е Ш И:

 

ОСТАВЯ БЕЗ РАЗГЛЕЖДАНЕ жалбата на Йордан Емилов Татарски – областен управител на област Кюстендил, срещу решение № 239 от 15.03.2017 г. на РИК в Десети изборен район – Кюстендилски, в частта „Определените за осъществяване на контроли на протоколите членове на РИК ще определят броя на допусканите членове на СИК на втория етаж съобразно възможностите за обработването на протоколите“, като неоснователна/недопустима.

Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд чрез Централната избирателна комисия в тридневен срок от обявяването му.


Председател: Ивилина Алексиева

Секретар: Севинч Солакова

* Публикувано на

Календар

  • ПонВтСрЧетПетСъбНед
    12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031 

Решения

  • № 3197-ЕП/НС / 30.04.2024

    относно: определяне на изпълнител чрез състезателна процедура с договаряне по чл. 18, ал. 1, т. 3 ЗОП за възлагане на обществена поръчка с предмет: „Дейности по осигуряване на машинното гласуване в изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители на 9 юни 2024 г., съгласно техническите спецификации и условията на договорите, с две обособени позиции: Обособена позиция № 1: Профилактика/диагностика (тестване на СУЕМГ и на вградените в нея периферии – принтер и четец на смарт карти), подготовка, инсталиране на операционна система и приложния софтуер, параметризиране и окомплектоване на СУЕМГ, техническо обслужване на СУЕМГ в предизборния и изборния ден по места/съответната избирателна секция и осигуряване на Център за поддръжка при възникнали проблеми със СУЕМГ в изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители Обособена позиция № 2: Транспорт на СУЕМГ до избирателните секции в страната и логистично осигуряване на СУЕМГ в предизборния и следизборния ден в изборите за членове на Европейския парламент от Република България и за народни представители“, открита с Решение № 3050-МИ от 9 април 2024 г. на ЦИК и уникален № на поръчката 04312-2024-0005, публикувана в Регистъра на обществените поръчки на 15.04.2024 г.

  • № 3196-МИ / 30.04.2024

    относно: допускане на партия „ВЪЗРАЖДАНЕ“ за участие в новите избори за общински съветници в община Хасково, област Хасково, насрочени на 23 юни 2024 г.

  • № 3194-МИ / 30.04.2024

    относно: допускане на партия СЪЮЗ НА ДЕМОКРАТИЧНИТЕ СИЛИ за участие в новите избори, насрочени на 23 юни 2024 г.

  • всички решения